Yleisölle

Toivotamme kaikki kiinnostuneet seuraamaan floretin SM-kilpailuja!

Yleisö on tervetullut koko kilpailun ajan. Tapahtumaan ei ole pääsymaksua. Vain vähäksi aikaa saapuvia suositellaan ajoittamaan tulonsa finaalien alkamiseen. Otteluja voi tulla seuraamaan joko liikuntahallin yläkatsomosta, tai sitten salin puolelle asetetuilta penkeiltä, mikä onkin tarkemmalle seuraamiselle parempi vaihtoehto. Paikalla olevilta harrastajat myös mielellään neuvovat otteluiden seuraamisessa ja vastaavat kysymyksiin lajista.

Kilpailun kuluessa kiinnostuneilla on myös mahdollisuus tutustua miekkailuvarusteisiin ja kysellä lajin harrastamisesta asialle erikseen varatulla pöydällä. Esittelystä voi kysellä infosta tai muilta paikallaolevilta.

MM-kilpailut 2005, Leipzig. Miesten floretin finaali, Salvatore Sanzo (Italia) vs. Liangliang Zhang (Kiina) (lopputulos 15:04). Lähde: Westend

Florettimiekkailu

Florettimiekkailuun perehdyttää näiltä sivuilta löytyvä selostus lajin historiaan Suomessa ja Maailmalla, ja itse florettimiekkailua käsittelevä artikkeli puolestaan antaa tarkemman kuvan siitä minkälainen miekka on kyseessä.

Otteluiden seuraaminen

Miekkailuotteluiden seuraaminen ei välttämättä ole helppoa henkilölle joka ei aikaisemmin ole tutustunut lajiin. Pienellä johdannolla ottelun periaatteet ja pisteytys on kuitenkin helppo sisäistää. Tätä varten näiden sivujen florettimiekkailua käsittelevässä artikkelissa onkin kappale jossa annetaan ohjeita ottelujen seuraamiseen ja selitetään ottelusäännöt.

Toivotamme teidät lämpimästi tervetulleiksi seuraamaan taistelua floretin Suomen mestaruuksista.

sivun alkuun